La veritat és que tota l'escola es va implicar de valent en les moltes activitats artístiques i no va quedar racó sense guarnir amb les obres i produccions de les noies i nois: semblava un autèntic museu.
|
Màscares, entre moltíssimes altres obres |
La proposta era de fer aquarel·la. En nanos de 4t de primària la tendència natural és el color i encara no està ben assolida ni la idea de les proporcions ni gens la de perspectiva. Però em vaig preguntar què passaria si proposava un dibuix amb
monocolor. Segurament em trobaria que farien el que volguessin però no estaria de més que ho escoltessin. Així doncs, en una petita xerrada prèvia vaig explicar la idea de pintar
amb un sol color, i el perill que els quadres quedin "plans" si un no atén els tons, la "valoració tonal". Et trobes nens que ho enxampen a la primera. Uns altres aspectes per enfocar era triar el tema i estar concentrats en ell.
|
Super atents! |
Però sobre tot la Joana valorava que féssim l'activitat i em veiessin treballar. Malgrat que el dia era nuvolot, vam sortir a les escales de l'entrada i els voltants i ens vam posar a la feina, cadascú amb la seva fusta, paper, llapis, goma, aquarel·les, pinzell, potet d'aigua, que les mestres del centre ja havien curosament preparat.
|
Dibuixant a l'entrada de l'escola |
|
Asseguts a les escales |
El grau d'atenció de la classe que em va tocar va ser molt elevat -la seva tutora deia que eren dels millors del cole-, cosa que fa l'experiència molt satisfactòria.
|
Exposició de les obres |
I sorprenentment, algunes noies i nois van captar perfectament la idea i van presentar monocolors.
|
No només el monocolor, sino amb personatge inclós! |
|
Un altre, afrontant un problema de dibuix important |
|
En la línea d'explorar els tons |
|
Les branques: va entendre perfectament que els clars en aquarel·la s'han de "reservar" |
|
La meva, amb el sèpia habitual |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada