Google Website Translator Gadget

Industrial Series

Industrial Series
Tuneladora en Montcada i Reixac

Human Figure Series (2016 et seq.)

Human Figure Series (2016 et seq.)
Marina

Helleborus in Black Series

dijous, 12 de març del 2020

Un taller a l'escola Pau Casals
A workshop at the Pau Casals school


L'escola Pau Casals de Montmeló

La Joana Pardo, directora de l'escola Pau Casals de Montmeló, em va demanar de fer un taller en el context de la setmana cultural del Centre, dedicada a l'art. Em va agradar la idea. 

La veritat és que tota l'escola es va implicar de valent en les moltes activitats artístiques i no va quedar racó sense guarnir amb les obres i produccions de les noies i nois: semblava un autèntic museu.

Màscares, entre moltíssimes altres obres

La proposta era de fer aquarel·la. En nanos de 4t de primària la tendència natural és el color i encara no està ben assolida ni la idea de les proporcions ni gens la de perspectiva. Però em vaig preguntar què passaria si proposava un dibuix amb monocolor. Segurament em trobaria que farien el que volguessin però no estaria de més que ho escoltessin. Així doncs, en una petita xerrada prèvia vaig explicar la idea de pintar amb un sol color, i el perill que els quadres quedin "plans" si un no atén els tons, la "valoració tonal". Et trobes nens que ho enxampen a la primera. Uns altres aspectes per enfocar era triar el tema i estar concentrats en ell.

Super atents!

Però sobre tot la Joana valorava que féssim l'activitat i em veiessin treballar. Malgrat que el dia era nuvolot, vam sortir a les escales de l'entrada i els voltants i ens vam posar a la feina, cadascú amb la seva fusta, paper, llapis, goma, aquarel·les, pinzell, potet d'aigua, que les mestres del centre ja havien curosament preparat.

Dibuixant a l'entrada de l'escola
Asseguts a les escales
El grau d'atenció de la classe que em va tocar va ser molt elevat -la seva tutora deia que eren dels millors del cole-, cosa que fa l'experiència molt satisfactòria.

Exposició de les obres
I sorprenentment, algunes noies i nois van captar perfectament la idea i van presentar monocolors.

No només el monocolor, sino amb personatge inclós!
Un altre, afrontant un problema de dibuix important
En la línea d'explorar els tons
Les branques: va entendre perfectament que els clars en aquarel·la s'han de "reservar"
La meva, amb el sèpia habitual

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada