Google Website Translator Gadget

Industrial Series

Industrial Series
Tuneladora en Montcada i Reixac

Human Figure Series (2016 et seq.)

Human Figure Series (2016 et seq.)
Marina

Helleborus in Black Series

dijous, 23 de juny del 2011

Apunts de figura amb tinta
Inked figure sketches

L'època de dibuixar amb tinta al carrer (2005-07) va portar també la tinta a la sala d'apunts del cercle St Lluc. Aquest primer és de una de les models a qui fa temps que no veiem, la Rosa, i que posava estupendament.


Em vaig buscar un "tupperware" amb un equip de batalla: potet de tinta, dos potets d'aiguada, un potet d'aigua, un pal de fusta, dos pinzells, un "puntax" per esmolar el pal (ja no existeixen!) i molt paper barat i vaig fer centenars d'apunts amb tinta durant més de dos anys.


Encaixar la figura dreta és el que més costa.

S'aprecia bé les arrugues que fa el paper barat quan es mulla.
El company Joan Bueno, un gran professional del dibuix, em va indicar on comprar resmes de paper blanc (500 fulls) que van bé per fer apunts a dojo. El full és tan gran que el tallo en quatre parts, i encara surt un tamany com de dinA3. Amb aquest tamany et pots moure a gust i la figura no queda "escanyolida"...


Si la previsió és d'un dibuix amb més qualitat agafo un full d'un bloc de paper per esbossos.



Cap d'aquests dibuixos ha estat profanat pel llapis o per la goma. Això vol dir que o surt o no, ...o sigui que tres quartes parts, o més segons els dies, se'n van a la paperera només arribar a casa... els altres inicien un viacrucis de seleccions amb el temps que només en salva uns quants.

2 comentaris:

  1. Bon dia Carlos me has recordado aquellos tiempos con Gonzalo, carboncillo, tizas, sanguinas, trapos, betun....Aunque la tinta nescesita precision en los trazos, nada que ver, creo que el artista que no ha indagado en los recobecos de la figura humana al natural le falta algo, tu nos traes esas sensaciones con tus apuntes de dificil faccion.
    Saludos cordiales.
    Jesus

    ResponElimina
  2. Hola Jesús i Encarna
    Después de Gonzalo estuve muchos años sin hacer figura del natural. Pero llegó un momento que sientes la necesidad de volver a ese dibujo clásico. Por algo será. Claro que hay tanta diversidad artística admisible que todo tiene su razón de ser. A mi la figura humana me tira mucho. Cuando volví decidí ser tan limpio como fuera posible con el dibujo. Las líneas de encaje que hacíamos con Gonzalo, desde el cogote hasta la punta del pie, por ejemplo -si te acuerdas-, siguen ahí, pero mentalmente.
    Saludos sinceros.
    Carlos

    ResponElimina