Google Website Translator Gadget

dimecres, 16 de febrer de 2011

Apunts de figura femenina (3): teoria de la línia el·líptica
Female figure sketches (3): elliptical line theory

Una altra tanda de dibuixos de figura femenina. He recollit aquí alguns exemples d'una cosa que no feia de jove: menjar-me línies. No descobreixo res nou, simplement hi arribes un dia o altre. La teoria seria més o menys aquesta: entre Mart i Júpiter no hi ha res, només espai buit. D'igual manera, entre un nus significatiu, un punt, una articulació  i un altre punt, de vegades no passa res interessant. Pots deixar la línia en blanc, el·líptica, i guanyar uns segons preciosos que pots emprar en centrar-te en coses més significatives -com les mans, que la gent sol descurar. El cervell supleix automàticament el buit, hi posa una mena de "etcètera" que uneix virtualment els dos punts.

Otra serie de dibujos de figura femenina. He recogido algunos ejemplos de algo que no hacía de joven: comerme lineas. No descubro nada nuevo, simplemente llegas a ello un día u otro. La teoría sería más o menos ésta: entre Marte y Júpiter no hay nada, tan sólo espacio vacío. De igual manera, entre un nudo significativo, un punto, una articulación y otro punto, a veces no pasa nada interesante. Puedes dejar la linea en blanco, elíptica, y ganar unos segundos preciosos que puedes emplear en cosas más significativas -como las manos, que la gente suele descuidar. El cerebro suple automáticamente el vacío, le pone una especie de "etcétera" que une virtualmente los dos puntos.
El dibuix està aquí on està la força: la resta s'esvaeix

El pit, la panxa, el genoll...?

línia de l'esquena
línia posterior de la cama

linia del costat esquerra del cos
Diversos fragment el·lidits

Altres vegades és atenció només al gest, real o fingit, com en el cas d'aquesta model.
Otras veces se trata de atención tan sólo al gesto, real o fingido, como en el caso de esta modelo.

atenció al gest com de pagar

atenció al gest com de salar

Vegeu també
Apunts de figura al Cercle Artístic Sant Lluc
Apunts de figura femenina (2)

4 comentaris:

  1. Yo creo que muchas veces lo que no está puede ser tan importante o mas que lo que está... estupendos dibujos Carlos.
    Saludos

    ResponElimina
  2. Fantásticos apuntes, me gusta la caligrafía que utilizas y la capacidad de síntesis, sin perder la linea su sentido, siempre describiendo con fidelidad.
    Saludos

    ResponElimina
  3. Carlos Leon. En este caso, lo que no está no me remite al interés del misterio, de lo que se no habla... sino de lo superfluo, y por tanto a una simplificación que hace agradable la mirada. O eso creo. Gracias por el comentario.
    Saludos

    ResponElimina
  4. Ricardo: la fidelidad de la descripción me tiene algo atado... pero debe ser que quiero estar ahí. Gracias por tu observación.

    ResponElimina