Google Website Translator Gadget

dimarts, 24 de desembre de 2013

Practicando en pequeño formato
Practicing in small format


Muelle de los atuneros (Ametlla de Mar)

Entre la figura y los trabajos sobre texturas tenía algo descuidada la acuarela "de siempre", la de trabajar de forma menos encorsetada y ejercitarse en soltar la mano porque uno tiende a repetir lo que sabe. Se busca idealizar una escena cotidiana a base de seleccionar unos pocos aspectos -y se acaba sin querer "liándose" más de lo que uno se había propuesto.

Barcas de pesca (Ametlla de Mar)

Con papel gvarro -que cada día es peor- cortado a 25x35, e intentando que no duren más de una hora aproximadamente, he realizado algunos ensayos de pintura en pequeño formato. Son escenas al aire libre o en estudio, como la siguiente.

Bergara, Barrenkalea


Esta escena me parece del tipo de cosas que uno se encuentra cuando sale a pintar. Puesto que Ricardo Azkargorta me hizo algunas observaciones certeras sobre los ejercicios que le mandé de la Ametlla, escogí una foto de Bergara, su ciudad, para seguir ejercitando (a ver si así): la calle es bonita aunque la foto no era especialmente bonita ni fácil -con doce mil balcones y todo eso-, pero se trataba de forzarse a idealizar o a sacar lo mejor plásticamente hablando. Insatisfecho, repetí la escena hasta dar tres versiones. En esta tercera registro algunas mejoras pero quizás no sea cosa de agobiar a los visitantes con mucho texto...
En fin, practicar con más escenas...

Huesca, Pza. de la Catedral

dilluns, 16 de desembre de 2013

Sargasso Sea

Helleborus 31
In the stormy ocean of Helleborus, thousands of ribbon shaped algae form conglomerates.

H31, detail 1

H31, detail 2

H31, detail 3

 
H31, detail 4
Helleborus 32
H32, detail 1

H32, detail 2

H32, detail 3

H32, detail 4
Helleborus 33
(On the paper there is watercolor and only watercolor)

dilluns, 9 de desembre de 2013

Models amb roba
Models with clothes

La figura vestida o almenys amb alguna roba posada -independentment de si la roba va lligada al tema, al servei de definir la posició social, o al servei de l'erotisme o del dramatisme del gest, etc.- afegeix unes dificultats plàstiques diferents a la figura nua. Heus aquí tres exercicis.
 
La Silvia del mirall
 Sorprenentment ningú havia vist en l'estudi de posa fixa les possibilitats de pintar la nostra model Silvia i el seu doble especular. Tanmateix, algú havia organitzat la posa i col·locant aquell mirall darrera seu com a formant part del tema i això demanava a crits aprofitar la model duplicada...

L'Ayelen del barret

En la posa, el perfil exòtic i elegant de l'Ayelen quedava realçat amb el barret.

detall


Valeria dreta i el cavallet
S'ha d'agrair a la model que acceptés posar dreta durant una setmana. En la meva aquarel·la la fusta del cavallet que sobresurt darrera del cap reforça la vertical... però un cop pintada, juntament al taburet sobre la que està alçada, em penso que produeix un inesperat sentit a la imatge.