Google Website Translator Gadget

dissabte, 21 de setembre de 2013

Llum de retorn de barca
Light of boat return

De les impressionants cançons de la roda del temps de Salvador Espriu i pensant en l'hora del dia d'aquestes aquarel·les aquí correspondria la que porta com a títol "cançó del pas de la tarde"... o encara millor, si penso en la llum, anirien bé els versos de la Cançó de la plenitud del matí:

Llum de retorn de barca:
la solitud guanyada.
A l'or caminat del dia,
llum de retorn de barca.

Barca a l'Ametlla de Mar

Tanmateix m'he decidit per enllaçar la cançó de la roda del temps que m'agrada més, la que he cantat més vegades, La cançó del matí encalmat.




El sol ha anat daurant
el llarg somni de l'aigua.
Aquests ulls tan cansats
del qui arriba a la calma
han mirat, han comprès,
oblidaven.

Tres barques
Lluny, enllà de la mar,
se'n va la meva barca.
De terra endins, un cant
amb l'aire l'acompanya:
"Et perdràs pel camí
que no té mai tornada".

Moll de pesca, a prop de la llotja de l'Ametlla
Sota la llum clement
del mati, a la casa
dels morts del meu vell nom,
dic avui: "Sóc encara".
M'adormiré demà
sense por ni recança.
I besarà l'or nou
la serenor del marbre.

Solitari, en la pau
del jardí dels cinc arbres,
he collit ja el meu temps,
la rara rosa blanca.
Cridat, ara entraré
en les fosques estances.

Barques amarrades al capvespre

4 comentaris:

  1. Respostes
    1. Un saludo, Juan José, y gracias por estar ahí!

      Elimina
  2. Creo, que el tema de barcos y puertos no es muy habitual en ti, Carlos. Esta serie de marinas, me han sorprendido gratamente, la primera me llama mucho la atención, la has dejado deliberadamente así? no has insistido en el contraste, obteniendo como resultado casi un cuadro abstracto. La de las tres barcas tiene una entonación y un equilibro lumínico excelente.
    Como dice el americano; keep painting....
    Un abrazo

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hay unas cuantas entradas con la etiqueta "barcas" -un clásico del verano, casi siempre de la Ametlla de Mar, pueblo pescador... (en fin, también se han de pintar barcas y calles mojadas y no sólo paisajes cutres, no?). La primera la dejé así y tuve mucho tiempo para madurarlo: cuando tenía el dibujo y estaba mojando el pincel, va y llega el propietario de la barca y se la lleva; y yo me quedé, como aquel que dice, con el pincel en la mano; hice fotos mientras ponía el motor en marcha y tal y decidí luego probar cosas. La estrategia era como esa costa 2 de la entrada anterior: una mano monocroma inicial... Supongo que te refieres a la falta de contraste de color, porque el claroscuro, aunque algo desvaído, está trabajado: irradia de un punto de máximo contraste que coloca el casco de la barca en relación a su borde. En una conversación normal tendríamos ocasión de matizar el sentido de esto y lo de la abstracción... y sería realmente provechoso sacarle todo el partido a estos comentarios... En fin, como dice el Azkargorta al americano, thanks and greetings!

      Elimina